1-5 متدولوژی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 7

1-6 جامعه آماری و روش گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………….. 8

1-7 محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 8

1-8 قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 8

1-8-1قلمرو مکانی……………………………………………………………………………………………………………………… 8

1-8-2 قلمرو زمانی…………………………………………………………………………………………………………………….. 8

1-9 تعریف واژه ها و اصطلاحات………………………………………………………………………………………………… 9

 

چکیده

نیاز مصرف کنندگان امروزی در انتخاب و یافتن یک کالا به نظر می رسد که گامی بالاتر از نیازهای عادی و قدیمی گذاشته باشد . دیگر مشتریان تنها به دنبال کیفیت ها و کارایی ها  نیستند آنها چیزی فراتر از خواسته ها ی عادی و سطح اول را  می خواهند نیازهای رده بالاتر بعد نیازهای فیزیولوژیکی نیازهای روحی و عاطفی را طلب می کرد و در بازار امروز نیازی که برای بسیاری به چشم می خورد نیاز به منحصر بفرد بودن و یکتا بودن در میان دیگران است  و به این می پردازد که چه کالایی را انتخاب کند تا به گونه ای از میان دیگران یکتا باشد . حال به این می پردازیم که تمرکز بر روی نیاز های روحی برای مصرف کنندگان و کیفیت های درک شده و هم چنین نیازهای عاطفی آنان آیا سبب ایجاد ارتباط بین نام تجاری ما با مشتری خواهد شد یا خیر و این نکته که انحصار طلبی و یکتا طلبی انسانها آیا تاثیری به درک کیفیت کالاها خواهد گذاشت؟ آیا انحصار طلبی و تک بودن انسانها سبب خواهد شد که انسانها ارزشی را بر اساس احساس خود به آن کالا بگذارند و اینکه ارزش احساسی ایجاد شده و هم چنین کیفیت درک شده از نوع کالا در جهت منحصر بفرد شدن به دلیل استفاده از آن کالا بر قصد خرید آنها تاثیر خواهد گذاشت .

در این راستا در این مجموعه به بررسی علی و معلولی نیاز مصرف کنندگان به منحصر بفرد بودن و برداشت آنها از نام کالا و تاثیرش بر قصد خرید خواهیم پرداخت .

 

فصل اول

 

کلیات تحقیق

 

 

مقدمه

با شتاب گرفتن عرصه پیشرفت و تنگ تر شدن رقابت در راستای جهانی شدن محیط های خرده فروشی به سرعت در حال تغییر و حتی در حال نابود شدن هستند . که این حادثه در راستای بالاتر رفتن انتظارات مصرف کنندگان در محیط جهانی شدن و عرصه پیشرفت می باشد  و بسیاری از شرکتها و کشور های بزرگ در این فکرند که به جبران این نابودی و پیشگیری از این نابودی بپردازند و راهکاری برای احیای محیط و جامعه خرده فروشی برای بازار مصرف کننده باشند . حال نکته جالب اینجاست که گاه گاهی در این حادثه رشد اقتصادی در حال ظهور بسیاری از  مصرف کنندگان به سمت خرده فروشان جذب شده و بازار جذابی را برای عده ای خاص ایجاد کرده اند . . و این سبب قوت گرفتن دوباره بازار خرده فروشی در بسیاری از کشورها مخصوصا کشورهای آسیایی را سبب شده است و چشم انداز های خوش بینانه ای را برای خرده فروشان  بین المللی فراهم کرده است و علاقه محققان را در جهت ساخت برندها و نام های تجاری بسیارقوی علاقمند ساخته است .

حال یافتن این مسئله و رشد این محیط ، کار و فرایند ساده ای نیست و مصرف کنندگان در برخی از موارد علت جذب بسیاری از مصرف کنندگان به سمت مارک های کلیشه ای و ساده حتی در کشور خودشان به دلیل نیاز به منحصر بفرد بودن و یا دانش و تجربه شخصی فرد از کیفیت کالا مشتق

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...